SEO vs Google Ads – Υπάρχει Όντως Δίλλημα;

google ads vs seo

Η συνηθέστερη ερώτηση ενός πελάτη στο digital marketing agency του είναι: «Τι με συμφέρει καλύτερα να κάνω; Google Ads ή SEO;»

Η σωστή απάντηση είναι πως το Google Ads και το SEO λειτουργούν περισσότερο συμπληρωματικά παρά ανταγωνιστικά. Κανένα δεν μπορεί να φέρει το μέγιστο αποτέλεσμα  χωρίς το άλλο.

Σίγουρα, μπορείτε να κάνετε μια επιτυχημένη καμπάνια Google Ads χωρίς να χρειάζεται να ανησυχείτε για το SEO, αλλά αυτό δεν θα πάει την επιχείρησή σας πολύ μακριά. Και με τον ίδιο τρόπο μπορείτε να εκτελέσετε μια καμπάνια SEO, χωρίς να επενδύσετε χρήματα στην πληρωμένη διαφήμιση στο internet. Αυτό όμως δεν θα φέρει από μόνο του την ώθηση που χρειάζεται το site σας για να καλύψει ή να ξεπεράσει τους ανταγωνιστές της.

Συμπερασματικά: για την ανάπτυξη της επιχείρησης σας απαιτούνται όλοι οι διαθέσιμοι τρόποι διαφήμισης. Θα επιδιώξετε να πάρετε όσο το δυνατόν περισσότερη οργανική κίνηση με το SEO, αλλά θα τη συμπληρώνετε με την πληρωμένη διαφήμιση για να πετύχετε τους στόχους marketing.

Πώς μπορεί να εκτελεστεί αυτή η στρατηγική marketing;

Υπάρχει ένας σωστός τρόπος για να γίνει αυτό, και ένας λάθος τρόπος. Πολύ συχνά ακόμα και έμπειροι marketers κρατούν «απομονωμένα» μεταξύ τους το SEO και το Google Ads, αγνοώντας τα εκπληκτικά αποτελέσματα που υπάρχουν όταν δουλεύουν μαζί.

Ο αποδοτικότερος τρόπος συνεργασίας τους περιλαμβάνει τις ακόλουθες πρακτικές:

Πληρώστε για τις λέξεις στις οποίες δεν μπορείτε να βγείτε πρώτη σελίδα.

Η αξία στην πληρωμένη διαφήμιση στο internet είναι ότι δίνει στον διαφημιζόμενο μεγαλύτερο έλεγχο. Όπως προαναφέραμε μπορείτε να ελέγξετε τα πάντα: από τους όρους αναζήτησης που εμφανίζονται, τον τίτλο και το κείμενο της διαφήμισης που εμφανίζεται και την εμπειρία του χρήστη αφού κάνει κλικ. Αλλά εάν εμφανίζεστε ήδη στην κορυφή της σελίδας στα οργανικά αποτελέσματα, υπάρχουν λιγότερα κίνητρα για να πληρώσετε.

Έτσι, θα πρέπει να βεβαιωθείτε ότι η εταιρία marketing που συνεργάζεστε παρακολουθεί συστηματικά  τις λέξεις-κλειδιά που σας ενδιαφέρουν και έχει ένα σχέδιο για την καθεμία από αυτές. Επενδύστε τα χρήματά σας σε keywords που δυσκολεύεστε να βγείτε στην πρώτη σελίδα των οργανικών αποτελεσμάτων.

Χρησιμοποιήστε τα δεδομένα της πληρωμένης διαφήμισης στο internet για να καθοδηγήσετε τους στόχους SEO.

Παρακολουθώντας τακτικά  τους όρους αναζήτησης στο Google Ads μπορείτε να βρείτε πραγματικές ευκαιρίες που θα σας βοηθήσουν στη στρατηγική SEO. Οι αναφορές που δείχνουν τα πραγματικά αποτελέσματα ορισμένων λέξεων-κλειδιών θα σας βοηθήσουν να προσδιορίσετε ποιες λέξεις και φράσεις πρέπει να στοχεύσετε με τις προσπάθειες SEO.

Συνήθως είναι φράσεις που σχετίζονται με πραγματικά ερωτήματα των πελατών σας. «Πως μπορώ να..», «Τι είναι το…», «Που βρίσκω…». Απαντώντας σε αυτά με κατάλληλο περιεχόμενο κερδίζετε την προσοχή τους, αλλά και μια υψηλή θέση στα δωρεάν αποτελέσματα.

Με την πάροδο του χρόνου, ένας στόχος σας θα πρέπει να είναι η μείωση της εξάρτησης από την πληρωμένη αναζήτηση.

Εφαρμόστε μια κοινή στρατηγική.

Οι εταιρείες που χρησιμοποιούν αποτελεσματικά την πληρωμένη διαφήμιση στο internet υπολογίζουν αυτές τις δύο μορφές ως μία. Το marketing των μηχανών αναζήτησης (Search Engine Marketing) λειτουργεί από μόνο του ως μια μηχανή παραγωγή νέων επισκεπτών και πελατών. Αντί να αναφέρουν και να επιβραβεύουν το καθένα ξεχωριστά, φέρνοντάς το κάτω από μια στέγη, εξασφαλίζουν ότι οι προσπάθειες τους προσανατολίζονται στο αποτέλεσμα.